2016. április 2., szombat

Motorépítés 5.


Mahle original hengersor. Legegyszerűbb az volna, ha simán ahogy kijönnek a dobozból, már tenném is fel őket. Elvégre gyári védjegy meg minden. Sajnos nem ilyen egyszerű.


Először is, több dugattyún is össze voltak forogva a gyűrűk. Ez kompresszióvesztést és olajfogyasztást eredményezhet.


Másfelől a gyári csomagolás sajnos nem biztosíték a tisztaságra. Ez a kosz pedig rossz, sőt: gonosz.


Mint a pipatisztítón is látszik, megmunkálási reszlék.


Ha már szétszedtem őket, ki is mértem. Szerencsére itt nem kellett csalódnom: mind a dugattyú-hengerfal illesztés, mind a gyűrűhézagok bőven a gyári értékeken belül voltak.


Miután felmentek a hengerek, kimértem a dugattyú kiállásokat. Ezt is elfogadhatónak találtam.


Egy utolsó ellenőrzésképpen megnéztem a hengerfejek síkjait. ha nem tökéletes, akkor vagy ki fog fújni a hengerfej alatt a motor, vagy megszorul a vezérműtengely. Egyik sem kívánatos. Egy jó fél napba került úgy összeválogatni a hengerfejeket, hogy elfogadható síkot kapjak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése