2016. április 24., vasárnap

Motorépítés 8.

Jó ötletnek látszott, hogy az eredeti kissé megfáradt kipufogórendszert egy szépséges savállóra cseréljük. Az új rendszer szemre az eredetivel azonos volt, a kidolgozása profi. Sima ügynek tűnt feltenni... nagyobbat nem is tévedhettünk volna...


Először is, a hengerfejben a kipufogócsatornák 38mm (1.5 inch) átmérőjűek voltak, míg sajnos a kipufogó csőcsonkjai 40. Ezt azt jelentette, hogy fel kellett bővíteni a portokat 40mm-esre "helyben", mégpedig úgy, hogy megmunkálási szennyeződés ne juthasson a motorba :-o. Síp-dob-nádihegedű, no meg persze a műhelyporszívó... és fél nap. Miután megvoltunk, kiderült, hogy a csonk rögzítőfuratai sem pontosak, így azokat is fel kellett fúrnunk egy mérettel nagyobbra. 22mm vastag saválló acélt fúrni nem leányálom. Sebaj! nincs lehetetlen, csak tehetetlen :-).  


Az emissziós rendszer fúvókáinak a furatait eldugóztuk. 


A második számú problémánk a csövek csatlakozásainál jelentkezett. A hegesztés után nem állították helyre a síkokat, így több mint 1mm-re elvetemedett a sík.


Ez egy nehezen befogható alkatrész, így kézzel állítottam helyre a síkját.


Az újabb gikszer a turbo-nál jelentkezett: a rendszer összeszerelve kb 10mm-rel arrébb rakta a turbo-t mint ahol lennie kellett volna. Nem látszik a képen, de a furatok sem voltak pozícióban. 


Ezen a ponton el voltam szánva rá, hogy felgyújtom az egész kacatot. Szerencsére egy jedi közbelépett és megakadályozta a "könnyebb, gyorsabb" sötét útját :-).


Így levettem a turbo tartólemezét és átformáltam. Az utolsó "simításokat" helyben végeztem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése