2016. április 2., szombat

Motorépítés 2.

A második napot a hajtókarokkal kezdtem. Sima ügynek tűnt: a gyári specifikáció szerint első lépésben 20Nm-es nyomatékkal rögzítjük a csapágycsészét, majd további 90+/-2 fokkal ráerősítünk. A csavarok a második lépés során megnyúlnak, ez a nyúlás állítja be a perfekt szakítószilárdságot és rögzíti a csavart. Mivel a csavar nyúlása permanens, így a folyamat csak egyszer hajtható végre.
Ezen a ponton becsúszott egy igen tipikus hiba. Az egyik csapágy nagyon nehezen ment be a helyére: ezek az alkatrészek úgy vannak kimunkálva, hogy egyik sarkuknál egy kis fülecske található, ami megakadályozza a csapágy elfordulását  a fészkében. Ez a fül egy kis horonyba ül bele. Mármint általában. Jelen esetben sajnos egy-két századdal nagyobbra sikerült a fül, így nem ült be tökéletesen a helyére. Ez sajnos csak akkor derült ki, amikor már készre húztam a csavarokat, mivel az a bizonyos hajtókat szorulni látszott.
Nem tehettem mást, vissza kellett bontanom. Kisebbik baj az, hogy vehettem új csavarokat (ráadásul mivel az én hibámból történt a kár, saját zsebből), nagyobbik baj az, hogy állt a munka napokig.
Tanúság: még nagyobb elővigyázatosság + SOSE rendelj PONT annyi csavart amennyi kell. Pár euro-n nem múlik semmi, legyen tartalékba egy szett!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése