Ezek az autók mára közel 30 évesek. Többségük sok kézen át vándorolt. Ezen kezek egy része több, másik kevesebb érzékenységgel viseltetett a Gép iránt.
Mit tehet hát aki mégis nekikeseredik egy ilyennek? Vagy megveszi a piacon levő legdrágább darabok egyikét, melynek szinte minden porcikájáról kötetekre rúgó szerviztörténettel rendelkezik, vagy megveszi a legolcsóbb darabot amit a piacon lel és nekiveselkedik a kalandnak maga.
A mi projektünk - talán mondanom sem kell - ez utóbbi utat követi. Ez számunkra kihívás és örömforrás, a gazda számára pedig - remélhetőleg - egy jól dokumentált végeredményt jelent majd.
Ilyen megfontolások után került hát hozzánk ez a '87-es 911 Turbo, a ködös, hideg, birkákkal megrakott Skóciából.
Mit tudtunk róla eredendően? Egyfelől az évjárata alapján azt, hogy már a nagyobb, 3.3-as töltőlevegő visszahűtéses motor van benne, a futóműve és a fékjei a széria legjobbjai. A motorja és a karosszériája európai specifikációjúak, ami nagyobb teljesítményt és szebb megjelenést jelentett. Ismertük a színét, ami egy ritka kombináció. A külseje egy enyhe zöld beütéses sötét ezüstös metál (Felsengrün 699), belső tere pedig egész sötét szürkészöld (Graugrün).
A karosszéria közepesen sérült, karosszériapadra kell tenni.
A motor nem indítható, viszont nincs olajfolyás alatta, a kartercsövek tiszták, a motor átforog. A turbo nyomóoldalán van kis olaj, de a kipufogóoldal száraz. Az eladó szerint a motoron komoly munkákat végeztek a karambolt megelőzően, de erre semmi bizonyíték nincs, csak a megelőző tulajdonos szava. A váltó kapcsolható.
A belső tér hiánytalan és elég jó állapotú.
Egyedül a hátsó szélvédő az üzemanyagtank és a pótkerék hiányzik.
Nem tűnik olyan rossz alapnak, bár a kincstári óvatosságot mindenképpen érdemes elővenni ilyenkor. A sok év állás egyetlen gépezetnek sem tesz jót.
Miután meghoztuk, annyival egészült ki a a kép, hogy a kocsi gyakorlatilag rozsdamentes (csak felületi rozsda van rajta), viszont az állásban az alumínium és horganyzott acél alkatrészek meglehetősen ramaty esztétikai állapotba kerültek.
Ezen felül - sajnos - már megpróbálkoztak a karosszéria helyreállításával. Ennek eredményeképpen a munkánk némiképp komplikáltabbá vált.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése