2016. szeptember 2., péntek

Villamosság

Az autó eredeti biztosítéktáblája sérült is volt, illetve már a gyártás pillanatában is elavultnak számított. Azért kicseréltük egy nagyon szép modern egységre, ami a takarólemez alatt megbújva semmit nem von le az eredetiségből, viszont sokat tesz hozzá a megbízhatósághoz. Azt gondoltuk ennek a bekötése lesz a legkomolyabb kihívása a villamossági munkának, hiszen ezt a részt már Skóciában lebontották, így kapcsolási rajz alapján kellett bekötni a milliónyi kábelt. Újabb keserű pirula volt, hogy az autóhoz nincs gyári kapcsolási rajz. A gyári szervizleírás hoz egyet 86-ig, majd egyet 88-tól. A 87-es hiányzik. Sebaj. Ez is áthidalható, hiszen azért ez nem egy Nasa űrhajó, minden kimatekolható, bár babra munka. Azonban a bajok itt nem álltak meg: a skót lakatos, aki előttünk próbálkozott az autóval, nem bánt kesztyűs kézzel a Porschevel: ahol egy vezeték vagy csatlakozó útjában volt, azt el-, illetve levágta. Ha egyik sem sikerült neki, akkor simán beleflexelt. speciális vízbiztos csatlakozókat persze gondosan eltette... valahová. Sajnos mi nem kaptuk meg őket az autóval. A kárpitok terén okozott rombolásával együtt anyagi értelemben is komoly károkat idézett elő. Ha mindez nem lenne elég, az autó, amit szerzett az autó sérült eredetije helyett, két esztendővel fiatalabb autóról jött. Ez a két év elegendő volt az eredeti mérnököknek ahhoz, hogy MINDEN de mindent átvariáljanak. Máshol és máshogy futnak a kábelek, mások a csatlakozók, de más az ablakemelő és az ablakkeret vagy a vízlehúzó díszléc is. Nagy nehezen összelegóztunk egy sosem volt, ámde működő verziót, de közben vért izzadtunk. Amikor ezzel is végeztünk, kiderült, hogy az autó hátsó részébe menő kábelközeg egész egyszerűen nincs meg. Vagyis hogy nem ott van, ahol lennie kellene. Igen. a skót. Kivágott egy körülbelül 70 cm-es darabot belőle, de olyan rafináltan, hogy el kellett mennem megnéznem egy másik autón, hogy mi hogy kellene hogy legyen. Erre már csak hab a tortán alapon jött rá az, hogy az összes csatlakozó érintkezési hibás volt, vagy hogy minden egyesmotort szét kellett szedni megjáratni, mert maguktól nem mozdultak. A végén azonban kisimult az ügy. Jelenleg vannak működő villanyablakaink, működő motoros és fűtött tükreink, működő motoros tetőablakunk (ez utóbbihoz még kell egy műanyag apróság, mert az eredeti törött és így akad picit). Egyetlen vezeték van még szökésben: az index betápja. Ehhez sajnos megint ki kell szednünk a biztosítéktáblát, mert a fránya kábel valahol ott rejtőzik a kötegben. Félek ez megint a skót lelkén szárad.  





Eredeti 87-es fémházas ablakemelő motor. Sajnos működésképtelen.


89-es műanyagházas motor. A csatlakozásai és a működtetése nem passzol a kocsihoz, illetve az ablakemelő sínje sem stimmel. A kettőből lett egy hibrid végül, ami működik.


A szellőztető rendszer a villamos problémák miatt 3x építettük ki majd vissza kompletten. Nem volt jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése